Hari untuk mengucapkan selamat jalan telah benar-benar tiba, selamat jalan, "Made in Malaysia" anak panda "Yiyi" dan "Shengyi".

"Yiyi" dan "Shengyi" akan dihantar pulang ke China hari ini, dan Rumah Panda di Zoo Negara telah menjaga "Yiyi" dan "Shengyi" sejak mereka dilahirkan hingga goyah hingga permulaan pengembaraan nakal mereka. Di dalam, kini wujud suasana berat hati.

Pihak Zoo Negara akan mengadakan majlis perpisahan bagi "Yi Yi" dan "Sheng Yi" bermula jam 10:30 pagi ini.Pada masa itu, Timbalan Menteri Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim, Dato' Seri Fan Changxi, akan turut hadir. acara.

Anak kedua dan ketiga "Yiyi" dan "Shengyi" yang dilahirkan oleh panda gergasi "Xingxing" dan "Liangliang" yang tinggal di Malaysia masing-masing berumur 5 dan 2 tahun. Anak-anak yang dilahirkan oleh panda gergasi luar negara akan dikembalikan ke China apabila mereka berumur 2 tahun. tahun.

"Yiyi", yang dilahirkan pada 14 Januari 2018, pada asalnya dijadualkan dihantar pulang ke China pada April 2020, tetapi ia ditangguhkan kerana wabak itu; Berumur 2 tahun pada 31 Mac.

Post a Comment

Previous Post Next Post